söndag 28 april 2013

Ett långt första inlägg

OK, hur kan det komma sig att man, trots 10 timmar sömn natten till idag + 2 timmar sömn mitt på dagen, redan är zombietrött? Klockan som inte ens slagit elva. Vad tusan.

Idag har varit en känslofylld dag på många sätt & vis. Morgonen började med en kärleksfull unge som väckte mig med en himlans massa pussar. Jag blev alldeles varm i kroppen & jag brydde mig inte ens om att kolla klockan. Lätt frukost & sen hoppade vi i kläderna & begav oss ut.

Helt allena lekte vi i parken, i den kyliga morgonluften. Så fantastiskt mysigt att bara vara vi. När klockan närmade sig halv tio gick vi till ICA (som nu äntligen hade öppnat) för att handla lunch. Sagt & gjort; kycklingkorv, fullkornspasta, äggröra, avocado & chilibearneise. & min skrutt käkade en normal lunch för första gången på flera dagar. Mammahjärtat slog snabbt av lycka!

Efter lunchen somnade vi båda två & sov som sagt i 2 långa timmar. Så fantastiskt skönt! Efter tuppluren fick vi besök av myrans pappa. Vi gick ännu en sväng till parken & nu var det plötsligt helt smockat med folk. Både vuxna & barn precis överallt. Blev nästan lite obekväm. Vi blev inte långvariga, för sen var det ju dax för middag! Myrans pappa åkte vidare & vi gick hem & åt. Pommes frites & fiskbitar med remouladsås. Yummie.

Kvällen fortsatte i kärlekens tecken. Vi pussades & kramades, kikade Teletubbies & hade det gött. Tills det var dax för nattning. Jäklar, vilken vilja min lilla tjej har! Jag, som annars har ett sanslöst tålamod, tappade nästan fattningen efter en timmas kämpande för att få henne att sova. Tillslut kom hon till ro & jag kunde få min egentid. Den är väldigt, väldigt viktig för mig. Därför håller jag hårt på myrans rutiner.

Nu ska jag alldeles strax hoppa i säng, jag med. Men jag funderar på att ta ett varmbad först. Imorgon är det föris för myrans del, men jag är sjukskriven för min dumma kropp som aldrig vill bli bra. Läkaren på tisdag, så nu hoppas jag på bra hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar